torsdag 23. september 2010

Sumarnatt på Lygra...

..var en fin opplevelse på tross av noe sviktende publikum. Natt til lørdag blåste det så kraftig at noen oppsatte telt gikk over ende og måtte byttes ut med mer stabile husvogner. Frivillige mannskaper arbeidet intenst med utbedringer.











Lørdagen forløp så uten regn, slik at utendørsaktiviteter gikk greit. Ute-scena måtte imidlertid demonteres og benkene som var snekret til i terrenget rundt, kom aldri i bruk. Et kraftig sirkustelt ble dermed alternativt konsertlokale når Herborg Kråkvik og Odd Børretzen skulle underholde hver sin kveld.
Uansett befant vi oss i naturskjønne omgivelser, et kupert kystlandskap med vidt utsyn mot sjø og vakkert blomstrende røsslyng over berg og mo. Store flokker med “utegangar” eller norsk villsau satte også malerisk preg på området.









Vakkert lyngheilandskap



Diktframføring fant sted på flere arenaer. Mest folk og tilhørere samlet det seg i kafeteriaen på Lyngheisenteret, og i atriet i kjelleren. Jeg opptrådte derimot i Bokbussen “Nyfiken”. Bussen som sto på nedsiden av kafeteriabygget, kom nok litt i skyggen der. Det begynte med 7 tilhørere første dag, for mitt vedkommende, og økte til 12-13 den neste dagen. Uansett en lydhør forsamling. Syv solgte diktbøker må jeg dessuten si meg godt fornøyd med som resultat av min opptreden. Min indiske klesdrakt fikk også en viss oppmerksomhet da.
Søndagen regnet det kraftig. Folk trakk følgelig innendørs og nøt villsau-suppe eller lokale bakverk med drikke til poesien og klaverkonsert. Det var andre arrangement også som trakk publikum denne helga i nærområdet. Konkurransen om billettinntekter og popularitet er beinhard for festivalarrangører i sommer-Norge.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar