onsdag 28. april 2010

Hoftens sang - min første diktsamling

De fleste av diktene i "Hoftens sang" ble til i gymnastiden. Noen er også bearbeidet litt senere etter å ha kommet opp av skuffen og over på lagringsplass på pc. Reisene tilbake til India sammen med min familie i 1985 og min bror i 1998 har også ført til nye dikt. Diktene gir uttrykk for mine sterke følelser for India og en lengsel etter det opprinnelige.

Illustrasjonene har jeg gjort selv.

Boken er gitt ut på Licentia forlag hvor du kan bestille den.
Eller ta kontakt direkte med meg på e-post andyhoey (a) online.no

2 kommentarer:

  1. Kjempeflott diktsamling Andreas, og med kjempeflotte illustrasjoner! Spennende å lese noen av dine opplevelser fra vår tid i India. Spesielt diktene Hoftens sang, Moskitonett, Farvel, Støvets Magi, Hungersnød, Ingen som du, Mornai Tea Estate, Mannen som lekte tog, Tiger, Som et tre og Dhåbivalla ble levnede for meg. Jeg kan godt se for meg far danse med kakerlakkene, humoristisk. Det må ha vært noe av et syn. Vi skulle ha møttes over ris og karri, mimret og fortalt om vår felles fortid og hva den har bidratt til i våre liv.

    Ingolf Ragnar

    SvarSlett
  2. Takk for oppglødd kommentar! Hyggelig at du liker boka. Ris, karri og minner kan vi gjerne dele ved neste anledning:-)

    SvarSlett